poniedziałek, 1 sierpnia 2016

Wkładka do wózka - wyprawka handmade #11


Kolejny wyprawkowy pomysł, czyli wkładka do wózka.


Wkładka do wózka zadowoli mamy praktyczne. Gdy zdarzy się dziecku jakaś "wpadka" wrzucam do prania wkładkę, a nie całą tapicerkę ;) Mamy żądne walorów estetycznych także będą zadowolone, gdyż wózek dzięki niej (o wkładkę mi chodzi) zyska nowy image. 
Już nie musisz kolekcjonować wózków w różnych kolorach! Wystarczy, że zmienisz wkładki dopasowując je do koloru butów czy torebki. Osobiście uszyłam jedną. Kolorową. Będzie pasować do wielu rzeczy. O widzicie! Nawet mamy minimalistki będą usatysfakcjonowane. 

Potrzebne materiały:
- tkanina;
- ocieplina;
- nożyczki;
- szpilki;
- maszyna do szycia.



Krok 1
Wykrój. Kiedy mamy typowy wózek z kształtem nie ma problemu. Wycinamy prostokąt. Stety niestety mam wózek nietypowy, dlatego aby zaznaczyć kształt wkładki posłużyłam się szpilkami.
Najpierw zaznaczyłam kształt oparcia. Wycięłam. Później siedziska i także wycięłam. Pamiętajcie, aby zostawić zapas na szwy.



Krok 2
Wkładkę z materiału musimy mieć w dwóch egzemplarzach. Ten sam kształt wycinamy z ociepliny.

To wcięcie, które dzieli oparcie i siedzisko zrobiłam na pasy. Dzięki niemu nie trzeba robić otworów na dolne pasy.



Krok 3
Materiał przykładamy prawą stroną do prawej. Na to kładziemy ocieplinę i wszystko razem zszywamy zostawiając otwór na wywinięcie wkładki.



Krok 4
Wywijamy wkładkę. Otwór zaszywamy.
Proces szycia jest bardzo podobny jak np. w przytulance z metkami.

Krok 5
Robimy otwory na pasy. Możemy je obszyć na maszynie lub ręcznie.



GOTOWE!



Co myślicie? Korzystacie z takich wkładek? 
Przyznam szczerze, że z mojej jestem zadowolona i to bardzo.
Tkaninę kupiłam w Leroy Merlin. Początkowo miała ozdobić pewien podnóżek, gdyż świetnie sprawdziła by się w roli obicia. Ostatecznie jednak wylądowała w wózku.


Poprzednie części wyprawki:
#1 - farbowane body
#2 - przytulanka z metkami
#3 - patchworkowy kocyk
#4 - pielucha z nadrukiem
#5 - alladynki

#9 - rampers


18 komentarzy:

  1. Jedna z piękniejszych wkładek jakie widziałam. Serio, serio. Jak dorobię się Quinny to będę Ci wiercić dziurę w brzuchu o taką!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Wszystko zasługa pięknego materiału ;)

      Usuń
  2. Bardzo fajna tkanina! Mnie co prawda wkładki do wózków już nie interesują, ale tyle dobrego można uszyć z takiego materiału! :-) A powiedz mi, Ty w ogóle kiedyś leniuchujesz?! :-) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, tkanina piękna nie tylko na wkładkę. W LM jeszcze dwie są w podobnych klimatach.Równie cudne. Leniuchuję właśnie teraz... hamak, lody... wbrew pozorom to całkiem sporo ;)

      Usuń
  3. Przepiekna!!! Juz sprawdzilam czy w moim LM maja taka tkanine. A czy dodatkowo sie mocuje taka wkladke za oparciem? Pod siedziskiem? Czy tylko pasy trzymaja??sprobuje sama uszyc choc kiepska ze mnie krawcowa. Ale jest tak opisane ze moze dam rade.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) U mnie trzymają tylko pasy. Dasz radę!!! A jeśli zechcesz to pochwal się efektem :)

      Usuń
    2. Tkanine mam... kupilam pianke 1cm mam nadzieje sie dzis za to zabrac ale sie boje�� czy zygzakiem wystarczy dziury na pasy przeszyc? Jakies wskazowki dla mnie? KASIA

      Usuń
  4. No mam nadzieje bo jest piekny. Jak bedzie czym.. tzn jesli sie uda to sie pochwale. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli będziesz miała jakieś pytania, to śmiało :) Tu lub na maila.

      Usuń
    2. Udało mi sie!!!! Ale dalam pianke. Wyglada wozek teraz obłędnie!!!! I w zime w dupke bedzie cieplej. Dalabym fotke ale tu chyba nie idzie. Baardzo mocno dziekuje. Dzieki Tobie wzielam sie w garsc i uszylam. Pozdrawiam goraco. Pozwole sobie tu zagladac. Kasia

      Usuń
    3. Kasiu bardzo się cieszę!!! A fotkę prześlij na maila: biuro.plachaart@gmail.com. Jeśli się zgodzisz wstawię ją w zakładkę "wasze prace" i na fp ;)

      Usuń
  5. a cóż to za świetny wózek?

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękna wkładka! Nadchodzi zima, to może teraz śpiworek do wózka DIY? :) Pozdrawiam serdecznie, dommi

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetnie zrobiona wkładka, muszę sobie też taką wykonać. A jaki piękny bobasek w wózku :) Trzymajcie się mocno i oczekuję na kolejne takie ciekawe wpisy. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Co o tym myślisz?