piątek, 31 stycznia 2014

Puzzle DIY

Kiedyś zostałam poproszona o zrobienie puzzli montessori w kształcie kwiatka, a efekt końcowy pokazywałam tu.
I tak sobie pomyślałam, że są one dobrym pomysłem na DIY. Oczywście puzzle mogą przybrać różne kształty np. drzewo, części twarzy, ciała, przekrój ziemi. A karteczki z nazwami można zrobić w różnych językach. Nie muszę mówić, że są doskonałą zabawką edukacyjną ;)
Osobiście bardzo lubię tego typu zabawki, szczególnie że w cały proces twórczy możemy zaangażować dziecko/dzieci, a filc jest bardzo wdzięcznym materiałem.

1. Potrzebne materiały:
- filc 3-4mm najlepiej o jak najwyższej gramaturze,
- kartka papieru ok. 2 szt. formatu A4
- nożyczki,
- długopis,
- drukarka.


2. Z kartki z bloku wycinamy szablon kwiatka, łodygi, pręcików itp.
    Odrysowujemy długopisem dany kształt na arkuszu filcu i wycinamy.

3. W edytorze tekstowym tworzymy napisy (kielich, korona, płatek, pręcik, słupek, łodyga). W moim          przypadku wersja polska i angielska. Drukujemy.
4. Napisy sklejamy tak aby były dwustronne, po jednej stronie wersja polska, po drugiej angielska.
    Aby napisy były trwałe można je zalaminować.


Gotowe :) Wasze dzieci mogą cieszyć się nową zabawką.




 



1 komentarz:

  1. Fantastyczna zabawa dla maluczkich z rodzicami !!!

    OdpowiedzUsuń

Co o tym myślisz?