wtorek, 16 sierpnia 2016

Powrót do szkoły w wersji DIY



Połowa sierpnia to czas, kiedy zaczynamy myśleć o powrocie (naszych dzieci, bądź nas) do szkoły.
Wiąże się to z zakupem podręczników, zeszytów, często także reorganizacją miejsca pracy. Wszystko to wymaga czasu, sprawnej logistyki i finansów. 

Od dziecka uwielbiam ten czas! Wrześniowy powrót do szkoły robił zawsze na mnie większe wrażenie niż początek roku kalendarzowego. Po części ze względu na zakupy, a po części na obietnice składane samej sobie, że w tym roku to na pewno nie dopuszczę do zaległości, lekcję będę odrabiać na bieżąco i tak samo będzie z nauką. Taka szkolna tabula rasa chciało by się rzec. 
Po chwilowej przerwie między końcem szkoły, a wkroczeniem moich dzieci w wiek przedszkolno - szkolny znów mogę poczuć ten stan. Chciałam napisać, że na szczęście lekcji odrabiać już nie muszę. Jednak zaraz przypomniały mi się godziny spędzone z dzieciakami nad lekcjami, nauką pisania itp. W pewnym sensie więc i ja wracam od września do szkoły.

Z tej okazji zebrałam w jednym miejscu wszelkie pomysły DIY, które mogą przydać się w wielkim powrocie do szkoły i pozwolą zaoszczędzić parę groszy ;)

1. Biurko
Niezbędnik każdego ucznia. Po łóżku najczęściej używany mebel. Tu wchodzimy na grząski grunt zadawania zadań domowych... na szczęście to nie blog parentingowy, więc skupimy się na formie relaksu jaką jest zrobienie biurka od podstaw. Przygotowując blat możemy na nim wyładować wszystkie frustracje dotyczące tematu zadań domowych. 
Biurko dla moich dzieciaków zrobiłam z ponad stuletniej dechy. Instrukcja DIY <<TĘDY>>.


2. Tablica nad biurkiem
Przydaje się bardzo. Do notatek, informacji wszelkich, wyjątkowych rysunków, etcetera, etcetera... Wersji tablicy może być wiele.

U mnie znajdziecie:
lifting tablicy korkowej
- tablicę ze starego okna,
- tablica z materiału - tu mini na szpilki, ale w dużej ramie może być na notatki,
- mini tablice ze złomu,
- tablica z ramki na zdjęcia - po szkle świetnie piszę się markerem!
- nasze domowe centrum dowodzenia.


3. Pojemnik z puszek
Czyli pogromca wiecznego bałaganu... zrobicie go w 3 minuty. Życie stanie się łatwiejsze... <<instrukcja>>


4. Sposób na bezpańskie kredki
Ten patent idealnie sprawdzi się w przedszkolu, a także w rodzinie z minimum dwójką dzieci. Dwa sposoby aby kredki trafiły do właściciela <<TU>>


5.Okładka na zeszyt
Zamiast plastikowych okładek proponuje okładki z materiału lub filcu.


6. Worek na kapcie
Lub na strój. To kolejny szkolny niezbędnik. <<TU>> instrukcja.


7. Podkolanówki
1 września obowiązuje strój galowy. Podkolanówki będą idealnym dopełnieniem.


8. Wieszak
Usprawni organizację i sprawi, że plecak nie będzie się walał po kątach pokoju. Wykonanie jest bananie proste. Wystarczy 30 minut i gotowe! Wariacji na temat może być kilka...
- dla miłośników zwierzaków;
- klasyczny;
Jak już jesteśmy w temacie wieszaków, to jeszcze taki na ubrania.


Oto 15 pomysłów i 15 instrukcji "krok po kroku". 
Mam nadzieję, że skorzystacie. Dajcie znać, która instrukcja najbardziej Wam się spodobała.

32 komentarze:

  1. Świetne! Pomysł z kredkami kradnę dla moich dzieci!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kredki są u nas hitem ;)

      Usuń
    2. To dla jednej muszę dokleić taśmę (bo nie obgryza), a dla drugiej podpisać (bo wszystko obdziera i obgryza). I na dodatek obie mają imię na A ;).

      Usuń
  2. Super pomysły! Ja się przybieram wykonać organizer na przybory piśmiennicze z puszki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Puszki są świetnym materiałem i dają wiele możliwości ;) Pochwal się efektem!

      Usuń
  3. Bardzo fajne pomysły :). Bawełniany worek uroczo wygląda, a blat Twojego biurka zachwycający.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne pomysły. Aż chce się działać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja szkolniaków jeszcze nie mam - od września za to dwójka przedszkolaków, więc za jakiś czas pewnie wykorzystam patent z kredkami - super :) a podkolanówki urocze! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. No pomysły są naprawde świetne. Przenoszę dziecko z obecnej szkoły do innej to napewno ukradnę Ci te pomysły. A co do przenoszenia to wyszła nieciekawa sytuacja z nauczycielką i musiałam zadzwonić po adwokata ze Szczecina, który pomógł mi rozwiązać problem. Nie będę pisać o problemie żeby nie straszyć innych ale uważam, że każdy powinien się rozejrzeć po szkole za nim da tam dziecko.

    OdpowiedzUsuń
  7. Super pomysł na aranżację biurka, z pewnością będzie pomocny w odnowieniu mojego pokoju!

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo oryginalne i twórcze pomysły.

    OdpowiedzUsuń
  9. Tablica nad biurkiem wygląda świetnie, chyba każde dziecko by chciało taką mieć. Pojemniki na długopisy i okładki na zeszyt również świetnie się prezentują. Super robota i oby więcej takich wpisów.

    OdpowiedzUsuń
  10. No teraz to maturzyści chcieli by powrócić do szkoły ;))))

    OdpowiedzUsuń
  11. Naprawdę świetny blog , bardzo interesujący.

    OdpowiedzUsuń
  12. Informacje są bardzo ciekawe. Przykuły moją uwagę.

    OdpowiedzUsuń
  13. Wow, świetne pomysły na powrót do szkoły. Najbardziej podoba mi się patent na kredki. Moje dziecko często gubiło kredki, albo komuś pożyczało, a inne dziecko zapomniało oddać. Teraz na pewno się nic nie zgubi.

    OdpowiedzUsuń
  14. Taka wiedza przyda mi się na pewno. Każdy Twój artykuł jest ciekawy i posiada mnóstwo przydatnej wiedzy. Dlatego też liczę na kolejny wpis.

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ciekawy blog. Wejdę na niego jeszcze nie raz.

    OdpowiedzUsuń
  16. Super wpis. Kiedy dodasz następny?

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo fajne informacje. Czekam na kolejne.

    OdpowiedzUsuń
  18. Artykuł ciekawy, taki dający do myślenia.
    _____
    Konie rezonans

    OdpowiedzUsuń
  19. Naprawdę super blog. Zrobił na mnie ogromne wrażenie.
    __________
    https://www.mde-lifts.pl/

    OdpowiedzUsuń
  20. Super wpis. Zawiera ciekawe informacje.
    __________
    https://lipiakmeble.com.pl/

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam odwiedzać Twojego bloga. Wpisy dają do myślenia.
    __________
    https://wizaz-bielsko.pl/zabiegi-pielegnacyjne/

    OdpowiedzUsuń
  22. Taka wiedza może mi się przydać.
    __________
    https://seo-city.pl/

    OdpowiedzUsuń
  23. Taka tematyka blogów interesowała mnie tak naprawdę od zawsze.

    OdpowiedzUsuń
  24. Super blog. Bardzo ciekawe artykuły.

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie wiedziałem, że można tak super prowadzić bloga.

    OdpowiedzUsuń
  26. Informacje mogą mi sie przydać.
    ____
    https://korter.com.pl/

    OdpowiedzUsuń

Co o tym myślisz?